Salgsdistrikt ledelse – hvordan til at prioritere dine aktiviteter for at skabe maksimal resultater

Hvordan du prioritere din salgsdistrikt management aktiviteter afhænger af om du administrerer et område, der har eksisterende kunder, eller om du opbygger din kundebase fra bunden.
Hvis du administrerer et omrÃ¥de, der har eksisterende kunder, bør din første prioritet være at introducere dig selv til hver enkelt af dine kunder. Dette bør være en behagelig og afdæmpet indførelse i retning af, “Jeg ville bare at præsentere mig selv og se om der er noget jeg kan gøre for at hjælpe dig.” SÃ¥, som du chatter med dine kunder, kan du spørge, “ville du tankerne dele med mig hvordan du tror min virksomheds forhold med dig har stÃ¥et sÃ¥ langt? Hvad har vi gjort godt? Hvor kunne vi forbedre?”
Indsamle denne form for feedback er en fantastisk måde at starte relationer med kunder. Det hjælper også du tegne betændte problemer ude i fri. Hvis du kan løse problemer hurtigt, kan det virkelig kickstarte dine relationer med de berørte kunder.
Denne samme tilgang kan også være effektiv for kunder, der har reduktion af deres køb fra din virksomhed over tid, eller kunder, der har stoppet bestilling helt. Det er aldrig sjovt at lytte til folk klager. Men hvis du kan isolere og løse de problemer, der årsag til utilfredshed, du kan producere en hurtig og væsentlig boost i salget.
Hvis du finde kunder, der er virkelig tilfreds med din virksomhed tjenesteydelse, detaljeopløftning (med flere spørgsmÃ¥l) til at bestemme lige, hvad har gjort dem sÃ¥ glad. Deres svar vil give dig med en skabelon for vellykket hÃ¥ndtering af deres (og andre) konti. OgsÃ¥, Spørg disse glade kunder for henvisninger… Uanset om du har bidraget i nogen mÃ¥de at deres lykke! Glade, tilfredse kunder er som regel glade for at dele deres positive erfaringer med andre.
Når du har opfyldt alle dine eksisterende kunder, er næste trin at identificere mål perspektiver i dit område. Start med at tjekke med din chef. Hvis de har administrerer dit salgsteam i nogen tid, bør de kunne foreslå nogle gode mål udsigter.
NÃ¥r du har kompileret en liste over mÃ¥l udsigter, afgøre, hvilke af dem du vil forfølge først. Hvilke mÃ¥l udsigter har det største potentiale til at købe de største mængder af produkter og tjenesteydelser? Hvilke af dem er sandsynligvis være “hurtig lukker”? Hvis du har begge typer af target perspektiver pÃ¥ din liste, forfølge flere af hver type pÃ¥ samme tid. Med ordene fra et velrespekterede executive, som jeg plejede at arbejde med, “elefant jagt er fantastisk… men disse kaniner sikker smager godt i mellem elefanter!”
NÃ¥r du er klar til at begynde at forfølge dine mÃ¥l kundeemner, starte med at spørge dine eksisterende kunder om de kender nogen, der virker i target organisationer. Hvis de gør, bede om henvisninger. NÃ¥r du har opbrugt tilgængelige henvisninger, fortsætte med de øvrige aktiviteter i din efterforskning planen – men skræddersy aktiviteterne for at tiltrække sig opmærksomhed fra dine mÃ¥l kundeemner.
Konklusion
Effektiv salgsdistrikt ledelse begynder med at røre base med hver enkelt én af dine eksisterende kunder. Stille spørgsmål til at måle deres tilfredshed med deres forhold med din virksomhed. Hvis de identificere problemer, arbejde aggressivt for at løse disse problemer som din første prioritet.
Hvis en kunde udtrykker glæde og tilfredshed, stille spørgsmål til at bestemme, hvad virksomheden har gjort lige. Brug disse oplysninger til at oprette en skabelon til at administrere alle dine konti. Også være sikker på at bede om henvisninger, både generelt og i specifikke mål konti. Udstødning disse henvisninger, før du begynder de anden (mindre produktive) aktiviteter i din efterforskning planen.
Prioriter dine aktiviteter som beskrevet i denne artikel, og du vil maksimere salgsvækst i dit område!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *